About

- เป็นแหล่งรวบรวมข้อมูล บทความวิชาการ งานเขียนต่างๆ ที่เกี่ยวข้องกับ การฉายภาพอนาคตศาสตร์ของการพัฒนาประชาคมอาเซียน และเป็นแหล่งแสวงหาองค์ความรู้ด้านต่างๆ เพื่อเตรียมความพร้อม ของผู้ประกอบการ ประชาชน พลเมือง องค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น ในการรับมือกับการเปลี่ยนแปลงจากการพัฒนาความร่วมมือระหว่างประเทศ และยังเป็นการให้ข้อมูลกระตุ้น เตือน หน่วยงาน องค์กรที่เกี่ยวข้อง ให้ตระหนักถึงการเปลี่ยนแปลงจากการพัฒนาประชาคมอาเซียนทั้ง 3 เสาหลัก

วันพุธที่ 10 กรกฎาคม พ.ศ. 2556

China’s next chapter: The rise of the Generation-2 consumer

China’s next chapter: 

The rise of the Generation-2 consumer


The image of China as a place to sell only low-cost, unsophisticated mass-market products is changing as dramatically as its demographics. Lifted by a wave of growing middle-class wealth, the country’s economy is undergoing significant shifts in consumption dynamics as a new generation of young, prosperous, and individualistic shoppers moves to the fore. Our latest research suggests that within the burgeoning middle class, the upper middle class is poised to become the principal engine of consumer spending over the next decade.



As that happens, a new, more globally minded generation, born after the mid-1980s, will exercise disproportionate influence in the market. In this video, Yougang Chen, a principal in McKinsey’s Greater China office, explores the rise of these Generation-2 (G2) consumers, their buying preferences, and the impact on Chinese and multinational companies as niche product categories and luxury goods become the hallmarks of China’s consumer evolution.

Resource from:
 http://www.mckinsey.com/insights/consumer_and_retail/chinas_next_chapter_the_rise_of_the_generation_2_consumer?cid=other-eml-nsl-mip-mck-oth-1307

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น